Social Icons

06 November 2013

Q&A: Faraj Anda Kering Ketika Bersama Suami???

Soalan:
 
Q : ISTERI saya baru melahirkan anak pertama yang kini berusia dua bulan lebih. Masalahnya, sejak melahirkan anak, faraj isteri saya terus kering yang menyukarkan hubungan kami kerana dia berasa sangat pedih meskipun menggunakan krim. Dia tidak mengalami keputihan dan kadangkala farajnya berbau. Untuk pengetahuan doktor, isteri saya bersalin secara pembedahan manakala kesan pembedahan itu ada kalanya bernanah dan sedikit berdarah.


BAGI wanita, terdapat cecair pelincir yang dihasilkan oleh sepasang kelenjar Bartholin yang terdapat pada bahagian dalam dan berhampiran pintu masuk faraj. Cecair ini penting dan hanya dihasilkan sekiranya wanita mengalami rangsangan seksual. Sekiranya wanita terbabit tidak terangsang, cecair pelincir ini tidak dihasilkan dan pasangan merasa kering serta tidak selesa untuk melakukan seks penetratif.

Faraj berbau mungkin petanda jangkitan kuman. Jangkitan kuman lazimnya mendatangkan lelehan, sama ada berwarna keputihan, kehijauan malah boleh juga jernih tetapi berbuih. Jangkitan kuman pada dinding faraj boleh membentuk peradangan pada tisu faraj dan menyebabkan kepedihan (akibat luka seperti melecet). Kepedihan atau kesakitan ini akan turut memberi kesan tambahan kepada mood dirinya dan tiada cecair pelincir yang dihasilkan oleh kelenjar Bartholinnya. Sumber : rahsiarumahtangga.wordpress.com

Nak cara yang lebih semulajadi? Saya cadangkan Alfalfa Complex. Mengandungi 7 enzim pencernaan dalam kuantiti secukupnya untuk membantu pencernaan bagi kesemua tiga kelas makanan, mengandungi klorofil. Alfalfa juga mengandungi 16 vitamin, 17 mineral, gentian dan amat kaya dalam protein. Mengandungi mineral surih berbanding mana-mana tumbuhan yang diketahui manusia.


Alfalfa adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman , kaya dengan serat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti-tumor dan anti-bakteria.

Tidak semua alfalfa adalah sama, alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau. Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia. Sumber : vitaminsemulajadi.com

Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Sumber : shaklee.com.my

Tahukah anda Alfalfa ni mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip Fatimah, maka, membantu dalam “hubungan” suami isteri (enhance libido). ..Jadi jika rasa rasa mcm teruja nak cuba.. silakan yaa Sumber : mamafaiz.com

Dilla Jalil alfalfa mmg best..dilla pernah tanya hasben (lepas bersama selepas 100hari berpantang) ada rasa lain tak??hasben dgn serba salah ckp adalah lain sikit lepas bersalin ni..dh kurang grip!tp lepas ambil alfalfa..katanye ketat mengalahkan anak dara ko!!hehehe..i luv alfalfa!! ♥

Pn Dilla (dari link ini)
"....Semenjak mama mengamalkan alfalfa, masalah keputihan mmg kurang. Ini kerana..terus terang mama cerita..baba sangat2 memuji selepas mama mengamalkannya. Hubungan kami juga menjadi lebih mesra. Bila baba dah puji, mama seronoklah..heheeee. Mama terasa diri mama begitu bersih, lagi satu nak solat pun senang..tidak perlu risau!
Sumber : mamafaiz.com

Sumber terbaik? Semestinya Alfalfa Complex daripada Shaklee! Jom dapatkan harga promosi 330biji dan 700biji daripada saya!
kt: Umi Nazrah
 
Hubungi saya untuk maklumat lanjut:

Your Shaklee Independent Distributor; Armawati Ariffin (ID 858240)
♥ SMS/call/whatsapp : 012-6874142
♥ Facebook: Precious Insyirah



No comments:

Post a Comment

Testimoni Shaklee

Testimoni (47)
 

Shaklee Different

Shaklee Different

Ziarah Blogku