Social Icons

06 March 2013

Nak Tahu??? Tanda Badan Anda kekurangan KALSIUM!!!!

Sebelum itu .cuba lihat kartun tersebut...

Antara Tanda-Tanda Kekurangan Kalsium:
  • Otot & Saraf:
  • Kebas dan rasa yang mencucuk keliling mulut, jari-jari tangan dan kaki.
  • Kejang otot
  • Wheezing(pernafasan berdehit)
  • Susah menelan
  • Suara berubah akibat laryngospasm
Saraf:
- Mudah marah, terjejas keupayaan intelektual, kemurungan, dan perubahan personaliti
-Letih
-Sawan
- Lain-lain pergerakan yang tidak terkawal

Jantung
- Sesak nafas
- Tanda-tanda lemah jantung...cepat penat

Kulit
- Rambut kasar
- kuku rapuh
- Psoriasis (sakit kulit)
- Kulit kering

Lagi Tanda-Tanda Kekurangan Kalsium:
  • Kekejangan atau kram otot
  • sukar/susah nak tidur
  • Perasaan berdebar2
  • Eczema-penyakit kulit
  • Rapuh kuku
  • Sakit Sendi
  • Tekanan darah tinggi
  • Gigi reput
  • Paras Kolestrol timggi
  • Kebas-kebas kaki dan tangan
  • Rheumatiod arthritis
  • Rickets

Mengikut kajian pengambilan Kalsium adalah paling baik jika diambil bersama dengan dengan Magnesium. Penyerapan Kalsium akan jadi paling baik dengan kehadiran Magnesium. Kekurangan Magnesium memberi kesan kepada kemampuan tubuh mengawal penggunaan Kalsium. Pengambilan Kalsium dan Magnesium yang tidak seimbang juga boleh menyebabkan penyakit batu karang.

Perasan tak bila orang cakap pasal OsteMatrix (Kalsium/Magnesium), mesti akan cakap, mudah untuk tidur lena dengan kalsium? Mestilah kena perasan sebab dengan kehadiran MAGNESIUM, satu-satunya mineral yang diperlukan oleh setiap sel di dalam tubuh kita ni. Mudah untuk tidur dan tidur dengan lena sebab otot-otot dapat rehat, semua dah release dah pastu bangun pagi pun rasa segar sihat aja. Bertenaga, mengurangkan risiko kanser. Memang terbaiklah.

 Info terbaru daripada Product Workshop oleh Shaklee baru-baru ni,

"Kenapa mesti ambil Kalsium yang mengandungi Magnesium?"

Tulang-tulang rangka kita ni ibarat bank, jadi kita perlukan calcium sebagai simpanan untuk penuhkan akaun bank kita. Takkan lah kita ada akaun tapi dalam tu takda simpanan. Pelik gamaknya kalau takda simpanan, kan??? Jadi Magnesium ni, ibarat aplikasi m2u, cimbclicks, atm machine dan para pekerja bank yang tolong proses duit simpanan kita tu. Jadi Magnesium berfungsi sebagai "TRANSPORTER". Tanpa magnesium, Kalsium tak dapat diangkut dalam darah kita dengan efektif. Jadi kalau kurang magnesium, adalah kawasan-kawasan dalam badan tulang temulang kita ni yang Kalsium tak dapat nak sampai.


Oleh itu, sangatlah penting untuk pastikan bila nak pilih supplement Kalsium tu, kena pastikan mesti ada Magnesium sekali. Kalau hanya Kalsium semata-mata, lebih baik duit uols disimpan kat dalam bank simpanan Maybank, Cimb je :P Tak nak amek supplement Kalsium? Jadi kena pastikan uols minum susu, produk-produk tenusu untuk memastikan body uols tu dapat faedah kalsium. Pastu kena pastikan juga diet harian tu mengandungi cukup keperluan magnesium. Kalau tak, jadilah macam kekanda Ali Baba, REPUT TULANGGGGG.



kt: Umi Nazrah

100% Pengambilan Harian, Ostematrix membekalkan:

Dengan 100% Pengambilan Harian, Ostematrix Membekalkan

  1. 1000mg unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi
  2. 400mg magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  3. 400IU vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium
  4. Boron yang membantu dalam metabolisma tulang
  5. Mangan, tembaga dan zink untuk membantu mengaktifkan enzim yang membantu dalam pembinaan kepadatan tulang

Keistimewaan OsteMatrix Shaklee adalah:
Ostematrix Shaklee merupakan kalsium premium. Ini kerana setiap kaplet Ostematrix membekalkan nutrien-nutrien penting yang diperlukan oleh tubuh badan terutamanya tulang. Untuk memilih kalsium premium, produk itu perlulah:


  1. Mempunyai vitamin D dan magnesium
  2. Tidak diperbuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum
  3. Bukan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam menyerap mineral
 
 
Jangan Tunggu Lagi, dapatkan info atau boleh order terus sempena offer OsteMatrix bulan ni! Harga pasaran 120biji RM61.00. Harga offer? arga yang mampu anda miliki...

KEBAIKAN KALSIUM dan Ciri Penting PEMILIHAN Kalsium

 
Sumber : Google

 Assalammualaikum rakan-rakan di luar sana... Diam tak diam dah masuk bulan MAC, begitu cepat masa berlalu, Untuk bulan MAC ini, adalah promosi OSTEMATRIX .
Baiklah kakMa  ingin kongsikan apakah kebaikan KALSIUM & Ciri penting PEMILIHAN Kalsium yang baik..Jom kita baca...
Tulang bukan sahaja menyediakan sokongan struktur untuk otot dan organ-organ, mereka menyimpan mineral penting. Jadi ia tidak menghairankan bahawa kesihatan tulang adalah salah satu kebimbangan kesihatan utama bagi wanita, calon utama bagi osteoporosis - penyakit yang sistematik rangka dicirikan oleh jisim tulang yang rendah dan kemerosotan tisu tulang. Osteoporosis menjejaskan 20-25000000 orang, di mana 80 peratus daripada mereka adalah wanita. Kelaziman kenaikan osteoporosis dengan usia dan didapati dalam 40 peratus daripada wanita yang berusia 80 tahun atau lebih. Wanita boleh kehilangan sehingga 20 peratus jisim tulang mereka dalam tahun-tahun selepas menopaus, meletakkan mereka pada risiko yang lebih tinggi untuk osteoporosis. Kegagalan untuk memenuhi keperluan kalsium semasa zaman kanak-kanak boleh menghalang pertumbuhan maksimum rangka dan pemineralan tulang, yang boleh meningkatkan risiko osteoporosis di kemudian hari


Produk kalsium adalah beberapa makanan tambahan yang paling popular di pasaran. Hasilnya, persaingan adalah sengit, dan beberapa pemasar menggembar-gembur produk mereka sebagai mempunyai ciri-ciri penyerapan yang unggul. Mendakwa bahawa sumber kalsium tertentu adalah jauh lebih hebat kepada semua yang lain mempunyai sedikit sokongan saintifik.

Penyerapan pecahan adalah istilah saintifik untuk peratus dos kalsium yang mendapat diserap. Dalam membandingkan pelbagai bentuk kalsium dan menggunakan kaedah yang sama, penyerapan pecahan adalah sebenarnya agak sama antara sumber kalsium.

Perbezaan dalam penyerapan umumnya diimbangi oleh perbezaan dalam kandungan kalsium. Kalsium karbonat, sebagai contoh, adalah tinggi dalam kepekatan kalsium, tetapi sedikit kurang baik diserap daripada sitrat. Satu tambahan kalsium juga harus mengandungi jumlah yang mencukupi vitamin K, nutrien yang disokong oleh penyelidikan baru seperti yang diperlukan untuk mengubah suai osteocalcin, protein tulang, jadi ia betul boleh mengikat mineral dan memegang mereka dalam matriks tulang.

Mungkin lebih penting adalah bagaimana produk kalsium dibuat. Proses ini harus bermula dengan sumber kalsium yang diuji di makmal untuk memastikan kesucian. Para saintis pembangunan produk maka haruslah merumuskan tablet mengikut farmakope standard AS. Jika tablet dimampatkan terlalu ketat, atau mereka tidak mengandungi bahagian kanan bahan-bahan yang menggalakkan perpecahan dan pembubaran, mereka akan melalui saluran penghadaman tidak wajar atau sebahagiannya diserap. Proses jaminan kualiti untuk memastikan penggubalan betul diasimilasikan perlu berada di tempat.

Walaupun sumber kalsium mungkin mempunyai ciri-ciri bioavailabiliti sama, terdapat perbezaan yang signifikan dalam kualiti rumusan kalsium. Sitrat Kalsium sering dianggap sebagai sumber kalsium yang terbaik untuk mereka yang mempunyai achlorhydria (asid perut terlalu sedikit), suatu keadaan yang boleh menjejaskan sebanyak 30% daripada orang-orang 60 tahun dan lebih tua. Citrate seolah-olah untuk bekerja terbaik jika anda mengambil kalsium anda
pada perut kosong, tetapi kajian menunjukkan bahawa sumber kalsium yang lain, seperti karbonat, bekerja seperti juga apabila diambil dengan makanan.

Sesetengah orang di bawah tanggapan bahawa kalsium tidak boleh dimakan dengan makanan kerana ia mungkin berinteraksi dengan, sebagai contoh, kafein dalam kopi atau teh, dan dengan itu mengurangkan penyerapan kalsium. Walau bagaimanapun, kajian menunjukkan bahawa penurunan dalam penyerapan kalsium kerana jenis ini interaksi adalah atas perintah daripada 3 miligram sedikit.

Untuk memaksimumkan penyerapan, kalsium harus diambil dalam dos 500 mg atau kurang. Oleh itu, penyerapan kalsium yang optimum boleh dicapai oleh menyebarkan pengambilan kalsium sepanjang hari.

Seperti yang penting seperti kalsium adalah, ia tidak hanya tulang-bangunan nutrien. Vitamin D adalah amat penting untuk penyerapan kalsium, tetapi ia adalah vitamin D sudah dalam badan dan beredar di dalam aliran darah yang menggalakkan penyerapan kalsium. Ini bermakna bahawa vitamin D tidak semestinya perlu dalam kalsium tambahan sendiri. Ia sepatutnya menjadi tempat dalam regimen makanan tambahan harian, terutama bagi orang-orang yang lebih tua.

Penyelidikan baru menunjukkan bahawa wanita menopaus mempunyai masa sukar mengekalkan optimum vitamin D tahap dalam darah sepanjang bulan-bulan musim sejuk, walaupun mereka mendapat tipikal 400 IU setiap hari. Atas sebab ini, cadangan baru panggilan untuk warga emas untuk mendapatkan 600-800 IU vitamin D setiap hari untuk mengekalkan darah yang mencukupi vitamin D tahap.


Jadi tunggu apa lagi, dapatkan info atau boleh order terus sempena offer OsteMatrix bulan ni! Harga pasaran 120biji RM61.00. Harga offer? Lagi mampu milik!
SMS kakma 0126874142

Google+ Followers

Testimoni Shaklee

 

Shaklee Different

Shaklee Different

Ziarah Blogku