Social Icons

20 March 2012

Supplement Shaklee Yang Sesuai Untuk Selepas Bersalin & Berpantang



Hari ini saya ingin berkongsi pengalaman pengambilan suplemen khas untuk bersalin/pembedahan/penyusuan bersama ostematrix dan Zinc. Saya telah mula menggunakan set ini  masa kelahiran anak saya yg ketiga.. dan paling memeranjatkan saya, anak saya dilahirkan melalui pembedahana kecemasan.. Rezeki Izzah keluar untuk tingkap...memang masa slps pembedahan, saya rasa lemah sangat dan sakit sangat...sampaikan ada perasaan trauma untuk bersalin lagi.

Saya hanya boleh bangun dari katil slps 48jam pembedahan. Bayangkan..rasa seperti lumpuh separuh badan dan tak mampu untuk bangun untuk duduk..Alhamdulillah..jururawat dihospital banyak membantu saya....Terima kasih...staf Hosp Kulim(bhgn bersalin) dan wad 9 yg banyak membantu saya sepanjang saya di dalam wad.

Baby saya alhmdulillah sihat. 4.36kg Izzah berat masa dilahirkan.

Pengalaman saya selepas saya menggunakan set ini.. Susu badan cepat ada..hari ke2, susu saya mencurah..dan smpikn saya demam sebab bengkak susu... Alhmdulillah suami banyak membantu dan memberikan moral support utk kelahiran ke3 ini, Kerana inilah kali pertama saya di bedah. Badan saya cepat pulih dari rasa nak pitam dan demam bila amalkan Set Family Wellness ini sejak hari ke3 dalam wad. Supplement yang di syorkan ialah:

180 tabs VITA-C

120 tabs VITALEA

120 tabs B-COMPLEX

120 tabs ZINC COMPLEX

120 tabs OSTEMATRIX

1 Canister ESP


B Complex Shaklee terdiri dari 8 kumpulan vit b termasuk folic acid dan biotin untuk bina darah. Ia penting untuk elak kemurungan (meroyan, sebagai penenang (anti-stress) & menstabilkan hormon.Mengapa ada ibu yang mudah meroyan atau keletihan? Jawapannya kerana kurangnya vitamin B dalam badan. Mungkin si ibu merasakan dia boleh mendapatkan vitamin b melalui lauk harian namun adakah dia pasti mencukupi kumpulan 8 vitamin B?



  • VITAMIN C Penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin.

  • VITA-LEA Perlu kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh, terutama kerana ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.

  • ZINC berfungsi untuk membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka di dalam (untuk rahim). Mengapa orang Melayu suka makan ikan haruan selepas bersalin? Kerana ikan haruan mengandungi zinc, namun pengambilan yang mencukupi dapat diukur dengan tepat melalui pengambilan tablet zinc).

OSTEMATRIX berfungsi mengekalkan tekanan darah normal, menolong pengecutan otot dan saraf, mengurangkan simpton PMS seperti kejang, murung, baran, kembung, bengkak air dan kemurungan.


  • ESP (Energizing Soys Protein) berfungsi

    Kekal Muda
    – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

    Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajad
    i – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

    Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki
    - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

    Kulit berseri dan anjal
    – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.

    Pemberi tenaga segera
    – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

    Memulihkan Pigmentasi
    – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

    Memperbaiki Memori
    – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

Sekiranya anda berminat dan ingin mengetahui lebih lanjut hubungi saya:

Hubungi Arma di sini:
PM : https://www.facebook.com/preciousInsyirah
Sms : 012-6874142
Blog : http://preciousinsyirah.blogspot.com/
Like My Page <3 : https://www.facebook.com/pages/Precious-Insyirah-Wardrobes/166433056756447

~Jika anda walk in ke mana-mana branch boleh gunakan id saya 858240 untuk dapatkan harga diskaun 15%-20%~

~Anda boleh dapatkan dari saya atau anda boleh dapatkan Shaklee di Cawangan seluruh Malaysia dengan ID saya, dan jaminan saya untuk anda:
1) FREE Consultation & After Sale Service (bimbingan exclusive dari saya)
2) Harga Terbaik dan Mampu Milik
3) Nikmati layanan ISTIMEWA &EXCLUSIVE di secret group pelanggan saya.

~Petikan kata-kata Pengasas Shaklee
"Saya tidak pernah memperlekehkan profesion perubatan," tetapi kita adalah dalam 2 bidang yang berasingan. Mereka dilatih utk merawat penyakit,saya berminat dalam memperbaiki kesihatan"

-DR FORREST C.SHAKLEE,SR

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Testimoni Shaklee

Testimoni (47)
 

Shaklee Different

Shaklee Different

Ziarah Blogku