Social Icons

21 June 2013

SET 4M(More Milk & Mampu Milik)

 
SET 4M(More Milk & Mampu Milik)
Mengapa kombinasi ini menjadi pilihan ramai??
Selain memperCEPATkan penghasilan SUSU & meMEKATkan SUSU IBU..

SET MORE MILK dan MAMPU MILIK, ini membantu menghasilkan impak berikut:
~menghilangkan keletiha...n seharian
~mencantikkan kulit, hilang jeragat & jerawat
~memulihkan dalaman wanita
~mengurangkan keputihan memberi kepuasan seksual yang berganda ~menghilangkan kedinginan selepas bersalin
~sbg detoks dan mengurangkan berat badan
~mengurangkan alergic & resdung
~menegangkan, memberi kesan pinkish kpd payudara
~menganjalkan lebihan perut dan bhgn bdn yg kendur


 ESP (RM150)
~ESP - Soy Protein Isolate Powder (850gram)
Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.
Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.

~Kebaikan Shaklee ESP:
• Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
• Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
• Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada
keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian
menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal
kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
• Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu
Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),
di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari
proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.

ALFALFA COMPLEX:
Botol KECIL 330tabs (RM53), Botol BESAR 700biji (RM97.50)

Sumber Zat Makanan Semulajadi & Klorofil
Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
• Sumber semulajadi alfalfa.
• Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air
sebagai minuman herba semulajadi.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Kebaikan Alfalfa:
~Mencuci hati, darah & usus,
~Milk Booster bagi ibu yang menyusu
~Melawan alahan
~Mencegah keputihan
~Melegakan keletihan
~Membantu Menghapuskan lemak
~Membuang angina dalam badan
~Mencegah/Merawat Atritis
~Memperbaiki masalah saluran penghadaman, seperti perut kembung, ulser, gastrix
~Memperbaiki sel-sel kanser & tumor

Alhamdulillah saya juga menggunakan set ini dan telah merasai kebaikannya & masih susukan Izzah yang berusia 2thn 2bulan.

#PM saya laju-laju untuk mendapatkan harga istimewa sila :
Fb: PreciousInsyirah @Kak Ma | Shaklee Independent Distributor :858240) | 012-6874142 |Page: Precious Insyirah Wardrobe's |
See More
feeling great.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

7 TIPS MENGATASI KELETIHAN DAN MENGEKALKAN STAMINA KETIKA PENYUSUAN


7 TIPS MENGATASI KELETIHAN DAN MENGEKALKAN STAMINA KETIKA PENYUSUAN:

1. Tidur apabila bayi tidur. Jika sukar melakukannya, cukuplah sekadar berbaring sambil menutup mata. Ambil peluang yang ada untuk berehat.

2. Minum banyak air. Cuba minum sembilan hingga 12 gelas air sehari. Dehidrasi boleh mengurangkan jumlah darah yang menjadi penyebab keletihan.
...
3. Ambil makanan yang kaya dengan zat besi (kismis, bayam & aprikot). Zat besi mampu mengalirkan oksigen ke seluruh tisu, organ dan otot.

4. Elakkan mengambil makanan dan snek berlemak kerana bakal mengambil lebih banyak masa untuk dihadamkan dan mengurangkan aliran darah ke otak, hati dan bahagian tubuh yang lain. Ini berlaku kerana aliran darah meningkat hanya di kawasan perut.

5. Seimbangkan pengambilan protein.

6. Hadkan pengambilan protein antara 15g hingga 20g protein setiap kali makan. Selain itu, dua kali snek seberat 15g adalah digalakkan. Ketahuilah kekurangan protein akan memudahkan anda letih.

7. Kawal pemakanan. Anda hanya perlu makan ketika lapar dan berenti sebelum kenyang. Perut yang terlalu penuh akan menyebabkan keletihan jangka pendek. Dalam pada itu, jika anda mempunyai berat badan berlebihan, ia membuatkan anda lebih mudah letih.

Credit to: Nor Wina

20 June 2013

Testimoni Panas Mealshake


Alhamdulillah...dapat sms dari sahabat di Perlis,

"Ma...sejak Zu letak mealshake dalam susu anak..anak minum susu habis..bagusnya..nasi pun nak tambah..ada kesan cepat...vitamin C chewable lagilah dia suka"... Syukur dan gembira bila anak-anak kembali ada selera makan...
dan gembira bila testimoni positif dari sahabat...

Anak diluar sana juga, mampu memberikan yang terbaik utk anak anda..
Promosi Mealshake tinggal lagi 9 hari lagi...PM saya laju2 untuk mendapatkannya...

Beli 6 Percuma Satu...boleh kongsi bersama kawan, adik-beradik dan sahabat handai.Rebut peluang ini semasa harga promosi bulan ini. Penjimatan yang amat berbaloi.
 

Hubungi..

Jadual Pengambilan Supplement Shaklee Untuk badan Yang Sihat


     Ada Orang Yang mengambil Supplement dan vitamin tidak mendapat kesan yang optimum.
    Ianya berpunca bukan dari vitamin itu, tetapi bagaimana mereka mengambil vitamin itu. Sepatutnya kita perlu makan vitamin mengikut jadual yang telah ditetapkan.
     
    Untuk kesan yang terbaik, vitamin perlu diambil mengikut jadual waktu yang telah disusun dan cara yang betul. Antara cara pemgambilan vitamin yang tidak digalakkan ialah:
     
  • Jangan mengambil vitamin E bersama Alfalfa. Kerana Vitamin E boleh menggangu penyerapan Alfalfa.
  • Jangan mengambil vitamin lebih dari yang disyorkan. Kerana berlebihan mengambil vitamin akan menyebabkan  ia bertukar menjadi toksin dalam tubuh badan kita.
  • Jangan sesekali mengambil vitamin ketika  perut kosong. Kesannya anda akan merasa loya, muntah & pening kepala.
Berikut adalah cadangan pengambilan vitamin untuk badan yang sihat:
 
Vitamin Larut Air (B & C)
Untuk pengambilan vitamin ini, minumlah bersama air sekali.
     

     
     

 

Aku hanya hambaNya..

 
Maafkan aku andai ada kekhilafan aku selama ini teman..Aku juga hamba Allah... Kadangkala ujian itu membuatku terasa betapa perit sesuatu perjuangan... Menitik airmata ini bertatih meniti satu tangga hingga satu tangga... Ya Allah, Hanya kau kekuatanku... Hanya kau yang tahu isi hati ini...
pimpinlah aku mencari keredhaanMu...

Istikharah Cinta – Sigma
 
 
 
Bersaksi cinta di atas cinta
Dalam alunan tasbihku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman di malam sunyi penuh doa
Sebut nama-Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman
Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjuk-Mu
Satu nama teman setia
Naluriku berkata
Di penantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Memenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu
Di istikharah cinta

19 June 2013

Jadual Makan Vitamin Shaklee


Sumber: Google
 
Assalammualaikum wth,
Ramai yang beli vitamin dari Distributor Shaklee..Namun ada juga segelintir Distributor yang lepas tangan dan selepas jual supplement kepada Pelanggan... Ada juga yang tel & sms saya untuk dapatkan konsultasi pemakanan supplement Shaklee ini...Bila ditanya dari siapa beli supplement ini?..Dari si polan..sipolan... Seharusnya sebagai seorang distributor anda bertanggungjawab untuk konsutasi pelanggan anda..sebelum syorkan apa-apa juaga supplement..tanyakan kondisi pelanggan anda.. kaji dan baru syorkan supplement yang sesuai.  Baiklah saya kongsikan jadual makan vitamin Shaklee kepada anda:


Jadual Pengambilan Vitamin Shaklee

(Arma : 012-6874142 | SID : 858240)

 

ESP : 1x pagi; 1x b4 sleep ( Bancuh 1 sudu besar dlm  1 gelas plain water/susu / jus/milo)

After bfast: GLA 1bj,Lecitin 3bj

After Lunch : Vitalea , B Complex , Vita C, Vitamin C Chewable

After Dinner: Alfalfa (3bj), Zinc 1bj, Lecitin 3bj, Omega 1bj

B4 Sleep : Ostematrix 4bj, Vit E @ GLA 1bj,

*Vitalea tidak boleh diambil bersama susu/ ostematrix /ESP

*Vita E tidak boleh bersama2 alfalfa

 
*Rules/Tips : Drink plain water 3liter daily

Jangan nak kejar harga murah semata-mata...takut kesihatan pula yang akan tergadai..
Silap haribulan supplement Shaklee pula yang dipersalahkan kerana salah distributor yang main lepas tangan. :(
Jika anda memilih saya sebagai konsultasi anda, saya akan berikan konsultasi secara percuma khas buat pelanggan saya.

Kelebihan ESP + Testimoni Berpantang

 
Testimoni Set Berpantang Shaklee

SET BERPANTANG SHAKLEE (TESTIMONI)

Sebelum gi labour room saya minum ESP. Dalam sakit-sakit tu badan tetap rasa bertenaga. Masa proses bersalin, alhamdulillah...3 kali push keluar Baby Hana, 3.6kg. Masa dalam wad, saya minum lagi ESP. Badan rasa segar sampai orang katil sebelah ingat saya admit ward sebab alahan masa mengandung. Bila tolak katil Baby Hana terkejut dia sebab tak sangka dah bersalin. Muka tak pucat dan badan nampak cergas katanya. Sekarang, dalam pantang sepenuhnya saya ambil supplement Shaklee. Bibik yang jaga anak2 saya masa dalam pantang sebelum ni pun cakap.."nampak bedanya! kali ni kamu nampak cergas! muka nggak pucat."
 
 
 
 
 

Izzah...dah 26bulan & Shaklee

Alhamdulillah Izzah masih lagi menyusu badan lagi..
Tiap kali ia menyusu, matanya yang indah menatap wajahku sambil ikhlas tersenyum kepadaku...
Sambil tangan yang genit itu menyapa pipiku...
Detik itu..mmg terasa satu ikatan yang amat istimewa yang tidak dapat aku gambarkan...Akan aku susukan Nur Izzah Insyirah sehingga usianya 2tahun setengah. Makin besar Izzah meningkat usia 26bulan...Makin manja dan makin dekat ikatan batinku dengan anakku ini... Jika aku terlambat menyusukannya..
pasti Izzah akan nangis tersedu-sedu memanggil aku "Ibu...ibu..nak nenen...Ibu..." dalam tangisan dan sendu...Hati ibu mana yang tidak luluh..melihat anaknya menangis tersedu-sedu...

Ada kawan-kawanku  bertanya, tak penatkah menyusukan anak+kerja+sambung belajar?
Bohonglah tak penat...tapi jujur kukatakan, niat nak susukan izzah hingga 2tahun...
Supplement Shaklee banyak membantu diriku untuk lebih kuat dan bertenaga...
Manakan untuk uruskan anak, kerja, memasak +part time study di UTM Space PJJ.

Antara Supplement yang masih aku ambil sejak 2tahun yang lalu ialah:
#Bcomplex- utk meningkatkn.metabolisme dan tenaga dlm bdn
#Vitalea- 28vitamin dlm 1 tablet dan makanan utk sel dlm tbh bdn kita..
#Vit C Chewable-  Kulit lebih halus, parut hilang
#ESP- Cepat bertindak sebagai milk booster + kulit glowing & firm
#Vivix- Awet muda...badan lebih terasa ringan selepas pengambilannya..
#Lechitin- wajib ambil lps makan...
#Alfalfa Complex- detox toksik dari badan
#Ostematrix- meredakan stress dan rasa tenang


 Izzah sayang...Ibu akan memberikan yang terbaik untuk Izzah...jadilah anak yang solehah dan penyejuk hati kami..Amin..
 
 

13 June 2013

Kakak..mak dah x sakit lutut & kebas tgn lagi...

[Sharing]
Alhamdulillah baru lepas telefon mak tadi..
Mak tgh sibuk menjahit langsir... mak kata..
"kakak.... mak dh x kebas tgn dan sakit lutut lagi... dulu..nk pegang gunting utk poton kain..x boleh lama..rasa kebas sgt..."

Terima ksh..kakak..bagi mak supplement shaklee kat mak...rasa sgt byk perubahan...

Arma rasa terharu dan pada mulanya mak rasa susah nak mkn supplement sebab mkn ubt hosp...

Mak... terima ksh mengasuh dan mendidik kakak hingga berjaya..apa yg akk bg x terbalas dgn jasa mak mendidik kakak dari kecil.hingga dewasa...
pemberian ini hnyalah kecil shj..yg penting..mak dan ayh sihat...

Di akhir talian.. ku pesan.. mak...istiqomah mkn Ostematrix, Ajht(Advanced Joint Health Table), Bcomplex, & Vitalea...

Kakak...sayang Mak & Ayah... with love Precious Insyirah aka Armawati Ariffin.
feeling wonderful.

 


Google+ Followers

Testimoni Shaklee

 

Shaklee Different

Shaklee Different

Ziarah Blogku