Social Icons

04 June 2012

Penawar Diabetes

DIABETES - VIVIX
DIABETES – PEMBUNUH SENYAP #1 DI MALAYSIA

Lebih 1.5 juta penghidap kencing manis / diabetes mellitus di Malaysia. Statistik Kementerian Kesihatan, golongan wanita merupakan penghidap yang tertinggi berbanding lelaki dan ia bertambah setiap tahun.

Apakah Diabetes?

Diabetes ialah sejenis penyakit kronik di mana badan kita tidak dapat menghasilkan atau menggunakan insulin, sejenis hormon yang bertanggungjawab menukar glukose kepada tenaga yang diperlukan oleh badan. Hormon insulin dihasilkan oleh sekumpulan sel yang terdapat di dalam organ pankrease. Diabetes dikategorikan kepada 2 iaitu:


Insulin-dependent (Type 1)

Penyakit auto-immune yang mana badan langsung tidak dapat menghasilkan insulin, selalunya terjadi kepada kanak-kanak dan remaja. Pesakit-pesakit diabetes jenis ini memerlukan suntikan harian insulin untuk terus hidup.


Non-insulin-dependent (Type 2 )

Pesakit-pesakit diabetes jenis ini masih boleh menghasilkan insulin sendiri tapi tidak mencukupi sepertimana yang dihasilkan oleh seorang yang sihat, ataupun mencukupi tapi badan tidak dapat menggunakan insulin tersebut. Majoriti pesakit diabetes tergolong dalam kategori ini. Di Malaysia 98% daripada 1.5 juta pesakit diabetes adalah Type 2.


Apakah symptom-symptom diabetes?

Pesakit-pesakit mungkin mengalami sebahagian atau semua symptom dibawah atau tiada langsung.

Kerap kencing, Selalu dahaga, Mudah lapar, Mudah keletihan, Penurunan berat badan mendadak, Penglihatan kabur, Luka yang lambat sembuh, Rasa kebas-kebas di tangan dan kaki serta Mudah mendapat jangkitan.



PENAWAR DIABETES – VIVIX

Dengan bahan semulajadi , kehebatan Resveratrol….. penawar kepada masalah kesihatan anda….
Anda mesti cuba hari ini juga…Hubungi saya segera…


Selamat beramal, meraih fadhilat Rejab dengan sebaiknya.
Salam sayang dari saya!


PreciousInsyirah | Shaklee Independent Distributor (Shaklee ID-858240) | 012-6874142 | ummiamir81@gmail.comPrecious Insyirah Wardrobe's  |

Kredit dari :Shaklee VIVIX

No comments:

Post a Comment

Testimoni Shaklee

Testimoni (47)
 

Shaklee Different

Shaklee Different

Ziarah Blogku