Social Icons

13 February 2015

KALAU SHAKLEE BAGUS SANGAT, KENAPA TAK DIJUAL DI GIANT, GUARDIAN ATAU TESCO?



Sebelum saya jawab soalan tu, saya ada satu soalan. Pernah nampak giant, guardian, atau tesco jual hand bag PRADA, CHANEL atau GUCCI? pernah?
Kat mane nak beli hand bag branded mcm ni? Kat pavillion ada. Tu pun kat butik dia sendiri. Harga memang mahal. Kenapa??? Sebab barang-barang branded ni EXCLUSIVE. Memang tak dijual kat tempat-tempat biasa.

Lagi satu kalau kita pegi jusco, ada pameran keta. Keta apa yg paling common kita nampak? proton, perodua. Kalau up sket honda, toyota, mitsubishi. tu keta jepun. Paling-paling up pun keta europe jenama volkswagen (VW). Tu pun kereta VW ni model tertentu di halang dengan penghadang merah. Orang boleh tengok je tak boleh sentuh. Nampak tak betapa diorang ni menjaga brand diorang.

Sama jugak seperti Shaklee. Kalau nk dibandingkan, brand Shakley ni setaraf dgn jenama hand bag atau kereta yang eksklusif ni. Sebab tu lah tak di jual dengan sewenang nye kat giant, guardian dan tesco. Sebab Shaklee ni EXCLUSIVE.

Kami sebagai SID (para pengedar) perlu memberikan info yang tepat dan betul kepada customer kami. Dan kami telah di coaching oleh senior-senior kami dgn proper. Bayangkan kalau hand bag PRADA tu di jual kat pasar malam. Letak sebelah-sebelah dengan Prada tak ori dengan Prada ori. Orang ramai yang tengok tak akan fikir yang tu Prada ori. Faham faham ^_^



- credit suharmitalib

No comments:

Post a Comment

Testimoni Shaklee

Testimoni (47)
 

Shaklee Different

Shaklee Different

Ziarah Blogku