Social Icons

02 June 2014

Khasiat & Kebaikan Vitamin E

Menurut Wikipedia


Vitamin E merupakan nama umum untuk dua kelas molekul (8 jenis tokoferol dan 4 jenis tokotrienol) yang memiliki sifat vitamin larut-minyak dengan ciri pengantioksida. Vitamin E bukan nama untuk setiap satuan bahan kimia spesifik selain daripada itu untuk setiap campuran yang terjadi di alam yang akan menyediakan fungsi vitamin E dalam pemakanan.[1]

Bentuk α-tokoferol vitamin E

Vitamin E 

Juga merupakan salah satu agen antioksidan yang penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, yang mana perlu untuk memperbaiki tisu, dan sangat berguna dalam rawatan

"premenstrual syndrome" dan penyakit "fibrocystic buah dada "
Ia memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangkan parut yang diakibatkan oleh sesetengah kecederaan, mengurangkan tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.
Vitamin E boleh meningkatkan pengeluaran air mani pada sesetengah lelaki. Ia juga mengekalkan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama menguatkan dinding kapilari.

Vitamin E menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat, dan membantu mencegah anemia dan "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.
Sumber: Google

 Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok.
Lain-lain kajian megesyorkan bahawa vitamin ini dapat memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer. Sepanjang ini diketahui bahawa vitamin E telah menunjukkan kesan pencegahan kepada lebih kurang 80 jenis penyakit.

Berminat boleh hubungi saya sekarang:
WA/SMS : 0126874142 Arma Ariffin
BLOG:http://preciousinsyirah.blogspot.com/
Page:https://www.facebook.com/pages/Precious-Insyirah-Wardrobes
COD: Sekitar Kulim High Tech 1/2/3/4, Taman Kenari, Taman Selasih & Junjong

 Jaminan saya untuk anda:
1) FREE Consultation dan After Sale Service (bimbingan exclusive dari saya)

No comments:

Post a Comment

Testimoni Shaklee

Testimoni (47)
 

Shaklee Different

Shaklee Different

Ziarah Blogku