Social Icons

14 February 2012

Susu jadi banyak bila...jadi sikit bila..ikuti eksperimen ibu ini...

Salam senyum..jika semalam saya kongsikan mengenai susu merudum dan bagaimana nak dapatkan susu yang berkualiti..malam ini saya ingin kongsikan experiment yg dilakukan oleh seorang ibu ini yang mengambil shaklee breastfeeding set.
credit to: iffah anuar




just nak share saya punya experiment selama sebulan ni berkenaan menambahkan susu badan. Ini apa yg saya buat dan hasilnya :

1) makan set shaklee, alfalfa 6 biji sehari. Akibatnya saya kena pam paling lewat 3 jam sekali, sbb susu teramatla byk dan teramatlah lemak dan kuning. So, kena rajin pam.kalau malas kena blok duct. saya bz, tkde byk masa nak pam time keje.
2) makan set shaklee tp tak ambik alfalfa, susu maintain tp kurang lemak. pam setiap 4 jam jugak. menghadapi sikit keputihan
3) tak makan set shaklee langsung, pam setiap 4 jam..hasil sama byk tp bdn amatla penat dan stress
4) makan set shaklee semua termasuk alfalfa dan pertambahan ambil kalsium dan vit e.. badan segar, tak penat, susu bertambah2 byk, pekat dan kena pam 3-4 jam jugak.
5) tak makan shaklee, dan jarakkan waktu mengepam 6 jam sekali. sekali pam dpt 15 oz. dan akibatnya, bila pam back to normal 4 jam sekali susu dah kurang.

BERDASARKAN EXPERIMENT SAYA DI ATAS, sy dah buat keputusan untuk masa depan saya dan anak, saya menjalankan aktiviti no.4 dan saya dah dapat memuntahkan semula peti ais saya. saya percaya pada LEBIH BYK PAM, LEBIH BYK SUSU.

Suppliment adalah untuk jaga kesihatan badan.. maaf kalau ada yg kurang selesa..muah muah muah..Jadi, apa yang disimpulkan oleh Ibu Liza itu adalah benar.. Lebih banyak kita pump lebih banyak susu, itulah yang dinamakan "Supply on Demand" Concept. Lebih banyak kita melakukan pengosongan breast lebih banyak signal permintaan yang digenerate oleh alveolus ke otak..agar lebih byk hormon oksitosin dirembeskan utk menghasilkan susu.Jadi apa fungsi supplement shaklee yang beliau ambil? Ia adalah bertujuan untuk meningkatkan tahap kesihatan tubuh kita.

Jika dilihat ibu Liza, mendapati beliau mengalami keputihan apabila tidak makan alfalfa(salah satu fungsi alfalfa, mengatasi masalah keputihan selain sbg milk booster..byk lagi khasiatnya, klik di sini. Selain itu beliau juga mendapati, tanpa supplement tubuh menjadi cepat letih, penat dan stress.Jadi, anda boleh nilai sendiri... Kenapa ada ibu-ibu yang mengambil alfalfa dalam jumlah yang berbeza?

Ini kerana setiap individu itu adalah unik, kadar penyerapan metabolisme tubuh kita adalah berbeza. Spt yang Iffah kongsikan sebelum ini kisah Kak Ismi, hanya mengambil 2 tabs.. susunya tidak berhenti meleleh sehingga beliau rasa kurang selesa.. jadi cukuplah buat beliau hanya mengambil 2 tabs sehari.. sebaiknya, ibu-ibu boleh bereksperimen dengan diri ibu-sendiri spt yang Ibu Liza lakukan.Cuba dapatkan cara pengambilan supplement yang paling efektif utk diri ibu-ibu, jadikan aturan yg diberikan oleh distributor sebagai baseline ibu-ibu.. Jika ada keraguan, terus dapatkan distributor Shaklee untuk minta pendapat dan penjelasan. jangan sesekali mengambil supplement tanpa ilmu di dada..

Terima kasih iffah atas perkongsian di atas..Kesimpulan yang dapat saya buat di sini ialah ibu2 yang ingin menyusukan anak haruslah mengamalkan konsep penyusuan yang betul..janganlah mengeluh dan cakap..susu tak banyak la..tapi fikirkan apa usaha yang ibu2 lakukan untuk jadikan susu banyak..macam saya sendiri semasa mengandungkan zara saya juga mengelun kerana pada masa itu saya BUTA ilmu breasfeeding..bak kata orang aci redah je..sebenarnya dengan adanya ilmu semua yang mustahil itu boleh jadi kenyataan..Pengambilan supplement ini membantu badan agar lebih sihat dan bertenaga utk membekalkan susu kepada si manja..

credit to: Zabrina Ar

No comments:

Post a Comment

Testimoni Shaklee

Testimoni (47)
 

Shaklee Different

Shaklee Different

Ziarah Blogku