Social Icons

02 February 2012

DHA dalam Susu IBU


Wanita selalunya mengambil berat soal pemakanan mereka semasa hamil. Asid folik dan kalsium mungkin nutrisi pertama yang terbayang dalam fikiran mereka, namun terdapat satu lagi nutrisi yang sama pentingnya tetapi sering diabai iaitu asid docosahexaenoic atau DHA.
DHA, sejenis asid lemak omega-3 poli tak tepu yang berantai panjang, dijumpai dalam setiap sel dalam badan. ...DHA adalah penting untuk perkembangan dan kefungsian otak, mata dan sistem saraf pusat.
Semasa mengandung, janin yang sedang membesar bergantung kepada ibunya untuk mendapat DHA yang diperlukan. Ini kerana DHA diperolehi daripada makanan yang dimakan, maka kandungan DHA dalam diet seseorang ibu menentukan sebanyak mana DHA yang dapat disalurkan kepada janin.
Malangnya, ramai ibu mengandung gagal mendapatkan jumlah DHA yang disyor.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.
OmegaGuard™

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuard
TM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTM
menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

Testimoni Shaklee

Testimoni (47)
 

Shaklee Different

Shaklee Different

Ziarah Blogku